ما درشبکه های اجتماعی
تلگرام: @nedayegharb اینستاگرام: @nedayegharb ایتا: @nedayegharb روبیکا: @nedayegharb

معرفی همدان، به عنوان پایگاه نوین گردشگری سلامت کشور‌های عضو اکو

معرفی همدان، به عنوان پایگاه نوین گردشگری سلامت کشور‌های عضو اکو

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: استان همدان اکنون به‌عنوان پایگاه نوین گردشگری سلامت کشور‌های عضو اکو معرفی می‌شود.

 

به گزارش ندای غرب، انوشیروان محسنی‌بندپی در جمع اصحاب رسانه پس از پایان کنفرانس اصلی سومین کنفوبیشن گردشگری سلامت در همدان گفت: این رویداد با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد همدان به عنوان میزبان، یکی از موفق‌ترین دوره‌های کنفوبیشن سلامت کشور‌های عضو اکو بود که با حمایت مسئولان استان و بخش خصوصی بی‌نظیر برگزار شد.

وی با اشاره به تصویب بیانیه پایانی این کنفوبیشن افزود: انتخاب همدان به‌عنوان میزبان این دوره، به دلیل پیشینه تاریخی در حوزه سلامت، آرامگاه بوعلی، برخورداری از طبیعت شفابخش، وجود ۱۳۰۰ گونه گیاه دارویی، نیروی انسانی متخصص و بیمارستان‌های مجهز بوده که این عوامل شرایطی را فراهم آورد تا همدان به‌عنوان نقطه عطفی در توسعه گردشگری سلامت منطقه شناخته شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: وفاق شکل‌گرفته در همدان گامی بلند برای پذیرش بیماران گردشگری سلامت در این استان محسوب می‌شود.

انوشیروان محسنی‌بندپی گفت: برگزاری موفق دو پنل تخصصی در روز گذشته و سه پنل تخصصی طی امروز، نشان‌دهنده جدیت علمی و اجرایی در توسعه زیرساخت‌های این حوزه است.

وی با بیان اینکه در بند‌های ۱۳گانه بیانیه پایانی بر تقویت تعاملات و همکاری‌های بین کشور‌های عضو تأکید شده است افزود: حفظ و ارتقاء ارتباطات بین بخشی به‌ویژه نقش‌آفرینی بخش خصوصی در توسعه گردشگری سلامت، محور مهمی از این بیانیه است و نقش سلامت و اقتصاد سلامت به عنوان پیشران توسعه در منطقه، مورد تأکید قرار گرفته است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی تاکید کرد: بر اساس مفاد بیانیه، ایجاد کمیته مشترک گردشگری سلامت کشور‌های عضو اکو در دبیرخانه اکو به تصویب رسیده و طراحی و راه‌اندازی پلتفرم دیجیتال گردشگری سلامت در دستور کار دبیرخانه قرار گرفته که می‌تواند زمینه تسهیل ارتباطات، ارائه خدمات و تبادل دانش را در سطح منطقه فراهم کند.

محسنی‌بندپی تصریح کرد: برای برندسازی، بازاریابی و تبلیغات در حوزه گردشگری سلامت بیش از شش ماه کار شبانه‌روزی با همکاری وزارت بهداشت و دبیرخانه شورای راهبری گردشگری سلامت انجام شده که نتیجه آن در این کنفوبیشن و نمایشگاه جانبی آن به نمایش گذاشته شده است، این برندسازی نقطه آغازین اجرای جشنواره ملی گردشگری سلامت نیز خواهد بود.

وی گفت: هدف ما این است برند ملی گردشگری سلامت ایران بتواند برای کشور‌های متقاضی خدمات سلامت که با توانمندی‌ها آشنایی دارند اعتمادسازی کرده و بیماران گردشگر با اطمینان، این کشور را به‌عنوان مقصد درمانی انتخاب و خدمات خود را با کیفیت و ایمنی بالا دریافت کنند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی افزود: با توجه به ویژگی‌های خاص همدان و سطح بالای مشارکت علمی، اجرایی و بین‌المللی در این رویداد مهم، این استان به عنوان پایگاه نوین گردشگری سلامت در منطقه معرفی شود.

 

 

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*