معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان همدان گفت: ۷۷ هزار و ۵۶۵ نفر در استان به شکل حضوری و تلفنی از خدمات مشاوران این مجموعه در سال گذشته بهره مند شدند.
به گزارش ندای غرب، علیرضا سمایی معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه یک مرکز مشاوره دولتی و ۴۶ مرکز مشاوره خصوصی در استان همدان فعال است، گفت: سال گذشته ۱۱ هزار و ۹۵۱ نفر از طریق مرکز های مشاوره حضوری «دولتی و غیر دولتی» مشاوره دریافت کردند.
وی با اشاره به اینکه عدم سلامت روان در اکثر مواقع هزینه های گزافی به بدنه اقتصادی و اجتماعی بستر جامعه تحمیل میکند، تأکید کرد: عوامل مختلفی در افزایش سلامت روان نقش دارد که در این میان فکرهای سالم، صحبت کردن با خانواده و ابراز احساسات نقش بسزایی دارد.
معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه سال گذشته به۶۰ هزار و ۶۱۴ تماس توسط مراکز مشاوره تلفنی بهزیستی همدان پاسخ داده شد، تصریح کرد: سامانه تخصصی ۱۴۸۰ در همدان مانند سایر استان ها دایر بوده و از ساعت هشت صبح تا ساعت ۲۴ خدمات مشاوره تلفنی با پاسخگویی و مشاوره مجموعه ای از کارشناسان به مردم ارائه می شود.
سمایی گفت: صدای مشاور با شماره تلفن ۱۴۸۰، مشاوری در همه مراحل زندگی برای مشاورههای خانوادگی، تربیتی، تحصیلی و روانی است و این شماره تماس، امکان مشاوره تلفنی را برای مردم فراهم آورده است تا با کمترین هزینه از کمکهای مشاوران و متخصصان برای برطرف کردن نیازهای روحی و بهبود احساس سلامت روانی بهره مند شوند.
وی افزود: یکی از شعارهای سازمان بهزیستی این است که «داشتن خانواده شاد سخت نیست، اگر به موقع با روانشناس مشاوره داشته باشید» و بر این اساس صدای مشاور با شماره ۱۴۸۰ در تمام زمینههای خانوادگی مشاوره ارائه میدهد.
معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان همدان افزود: خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ پاسخگوی مشکلات تماسگیرندگان در زمینههای کودک و نوجوان، خانواده، زناشویی، طلاق، تحصیلی و تربیتی است.
تمامی حقوق این سایت محفوظ است.