رئیس کمیسیون فنی عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: افزایش قیمت نرخ بلیت اتوبوس ها به دلایل مختلفی از جمله رشد هزینههای سوخت، دستمزد رانندگان و قطعات یدکی، صورت گرفته، اما آثار اجتماعی و اقتصادی قابل توجهی بر جامعه گذاشته است.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان مهدی حیدری اظهار کرد: مهمترین تأثیر گرانی نرخ بلیت اتوبوسها، فشار بیشتر بر اقشار کم درآمد جامعه است؛ زیرا این افراد برای جابه جایی روزانه به شدت به حمل و نقل عمومی وابسته هستند.
وی تاکید کرد: از طرفی، افزایش نرخ کرایهها باعث کاهش استفاده از ناوگان اتوبوسرانی میشود و بسیاری از مردم به سمت استفاده از موتور سیکلتها یا خودروهای شخصی کشیده میشوند.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: به دلیل پایین بودن نرخ کرایهها در همدان، تعداد اتوبوسهای بخش خصوصی از ۷۰ به ۴۰ دستگاه کاهش یافته است.
حیدری افزود: اگر نتوانیم شرایط مناسبتری برای اتوبوسداران فراهم کنیم، همین تعداد باقیمانده را هم از دست خواهیم داد و حتی ورود اتوبوسهای جدیدی که خریداری شده، بیتأثیر خواهد بود.
وی تصریح کرد: اگر حتی اتوبوسها را رایگان کنیم، فردا تاکسیرانان نسبت به این موضوع اعتراض خواهند کرد، بنابراین باید به همه جوانب موضوع توجه شود.
تمامی حقوق این سایت محفوظ است.