ما درشبکه های اجتماعی
تلگرام: @nedayegharb اینستاگرام: @nedayegharb ایتا: @nedayegharb روبیکا: @nedayegharb

چهارمین کرسی مناظره مهدویت مؤسسه طلیعه عطر مشکات، ویژه معلمین و معاونین پرورشی در همدان برگزار شد
با حضور رئیس مجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم؛

چهارمین کرسی مناظره مهدویت مؤسسه طلیعه عطر مشکات، ویژه معلمین و معاونین پرورشی در همدان برگزار شد

  به گزارش ندای غرب، چهارمین کرسی‌ مناظره مهدویت با هدف آشنایی و جذب دانش آموزان مدارس و مراکز آموزشی ویژه معلمین و معاونین پرورشی در همدان در مرکز “باسط” موسسه علمی، فرهنگی طلیعه عطر مشکات در مجتمع عین القضات همدان برگزار شد. در این نشست که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی، رئیس […]

 

به گزارش ندای غرب، چهارمین کرسی‌ مناظره مهدویت با هدف آشنایی و جذب دانش آموزان مدارس و مراکز آموزشی ویژه معلمین و معاونین پرورشی در همدان در مرکز “باسط” موسسه علمی، فرهنگی طلیعه عطر مشکات در مجتمع عین القضات همدان برگزار شد.

در این نشست که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی، رئیس مجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم برگزار شد، نقش معلمان در انتقال معارف مهدویت به دانش آموزان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس مجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم در این نشست تخصصی با بیان اینکه مربیان پرورشی و فعالان عرصه فرهنگی و آموزشی وظایف رشد روح معنوی و دینی دانش آموزان را بر عهده دارند، گفت: شناخت و معرفت به امام زمان (عج) به عنوان اصلی ترین گم شده بشریت امروز وظیفه خطیر مربیان آموزشی و فرهنگیان در مدارس است.

حجت‌الاسلام رضوی تدوین و طراحی مباحث مهدویت با زبان شعر، انیمیشن و مسابقات فرهنگی در مدارس را از راه‌های آشنایی دانش آموزان با امام زمان (عج) دانست و یادآور شد: مباحث مهدوی باید با زبان روز و در قالب داستانهای کودکانه و جذاب به مخاطب نوجوان و جوان ارائه شود تا قابل فهم و اثرگذاری مطلوب باشد.

رئیس مجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم، افزود: حضور فعال مدارس در مراکز و اماکن معنوی و مذهبی بویژه مسجد جمکران موجب برقراری ارتباط روح و روان دانش آموزان با ائمه اطهار بویژه امام زمان (عج) می شود.

وی شبیخون فرهنگی و هجوم فکری و اعتقادی غافلگیرانه دشمن به باورها و افکار نوجوانان و جوانان را معضل حوزه فرهنگی و آموزشی کشور دانست و تصریح کرد: اجازه ندهیم دشمن از احساسات پاک حق طب دانش آموزان سوء استفاده کند و در این راستا مربیان پرورشی با مدد گرفتن از حضرت ولی عصر به عنوان چشمه اصلی و حقیقی، گام‌های اثرگذاری بردارند.

این مدرس حوزه علمیه، مبارزه با مدعیان دروغین و هوشیاری مردم در مقابل اغفال با شگردها و حقه بازی های مختلف را مورد تاکید قرار داد و گفت: دشمنانی چون یهودیان صهیونیسم با به راه انداختن ارتش ضد ظهور به دنبال انحراف افکار از مسیر ظهور هستند که هوشیاری مدارس در این زمینه ضروری است.

وی تعمیق فرهنگ دعا در مدارس، جذب نوجوانان و جوانان با حقیقت ظهور و مهدویت با استفاده از روش های نوین روز، ارتقاء آگاهی علمی و دینی و توجه ویژه به تبلیغ مسائل دینی در مدارس را از اولویت های کاری مربیان بیان کرد.

وی با انتقاد از تعطیلی طرح شهید رجایی آموزش و پرورش در مدارس، از مسئولین واحد گزینش آموزش و پرورش خواست تا با جذب فرهنگیان معتقد به مسائل دینی، با معلمین و معاونینی که در صدد القای امام گریزی در مدارس هستند، برخورد قاطع کنند.

 

 

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*