رئيس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با اشاره به تامین هزار تن قیر رایگان توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان، گفت: این حجم از قیر، پوششدهنده حدود ۲۰ هزار تن آسفالت است.
به گزارش ندای غرب به نقل لز روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، مهدی حیدری در جلسه کمیسیون فنی عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شورا با اشاره به چالشهای ترافیکی شهر، همزمانی سفرهای شهری و فعالیت مشاغل را از عوامل اصلی ایجاد گرههای ترافیکی دانست.
حیدری با انتقاد از عدم رعایت اصول فنی در احداث یا ایجاد مدارس در برخی از نقاط شهر، افزود: متأسفانه مدارس غیرانتفاعی به دلایل اقتصادی در معابر اصلی ایجاد میشوند که این موضوع شرایط تردد را دشوار کرده و ما با این مسئله مخالفیم.
وی اضافه کرد: همچنین بازگشایی مدارس و عدم تنظیم سرویسهای مدرسه در روزهای نخست سال تحصیلی، منجر به افزایش تردد خودروهای تکسرنشین و تشدید ترافیک شده است.
حیدری با تأکید بر لزوم اجرای قانون مبنی بر ثبتنام دانشآموزان تنها در حوزه استحفاظی مدرسه، گفت: سال گذشته اقداماتی در این زمینه انجام شد و برخی از این مدارس به عنوان مشاغل مزاحم شناخته شدهاند.
رئيس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان، توسعه حملونقل عمومی و ترویج استفاده از آن را راهکار اصلی کاهش ترافیک عنوان کرد و از رایگان شدن بلیط اتوبوس در نخستین روز ماه مهر خبر داد و افزود: لازم است و باید زمینه برای رایگان بودن بلیط اتوبوس به مدت یک ماه فراهم شود.
حیدری در ادامه از استخدام رانندگان جدید و افزودن ۲۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حملونقل عمومی در ابتدای مهر خبر داد و یادآور شد: اقدامات ترافیکی و مناسبسازی و خط کشی معابر در دست انجام است.
وی با اشاره به تامین هزار تن قیر رایگان توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان، اظهار کرد: این حجم از قیر، پوششدهنده حدود ۲۰ هزار تن آسفالت است و انتظار میرود به این مقدار بسنده نشود.
این عضو شورای شهر همدا با بیان اینکه اقدامات سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری ارزشمند بوده و قابل تقدیر است، افزود: لازم است در این حوزه به خودکفایی و درآمد پایدار برسیم.
حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به دو هدف اصلی در ساماندهی ترافیک شهر اشاره کرد و گفت: نخستین هدف مطلوبیت سرعت ترافیک که یک پارامتر علمی است و بر اساس تداخلات زمانی سنجیده میشود، و دوم ایمنی که باید زمان و سرعت را در راستای آن بهینه کنیم. خوشبختانه با اقدامات انجامشده، سال گذشته شاهد کاهش ۶۰ درصدی تلفات تصادفات بودیم.
وی در پایان سخنانش بر اهمیت آموزش شهروندی تأکید کرد و گفت: تمامی اقدامات ترافیکی سختافزاری نیستند. اگر شهرداری در حوزه آموزش شهروندی عملکرد خوبی نداشته باشد، مباحث فرهنگی لنگ خواهد زد بر این اساس شهرداری باید از ظرفیت تشکلهای مردمی و تولید محتوا برای جذب مخاطب استفاده کند.
گفتنی است در این جلسه، گزارشی از مرکز جامع آموزش شهروندی با محوریت آموزش فرهنگ حملونقل و ترافیک ارائه شد.
تمامی حقوق این سایت محفوظ است.