به گزارش ندای غرب به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حجت اله الماسی معاون وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش استان همدان، گفت: خدمتی که معلمان مدارس استثنایی به دانش آموزان با نیازهای ویژه می نمایند، جزء خالصانه ترین اعمال […]
به گزارش ندای غرب به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حجت اله الماسی معاون وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش استان همدان، گفت: خدمتی که معلمان مدارس استثنایی به دانش آموزان با نیازهای ویژه می نمایند، جزء خالصانه ترین اعمال و مصداق بارز عمل صالح است که در آیات و روایات به آن اشاره شده است.
وی ضمن تاکید بر اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور که سندی راهبردی و عملیاتی به شمار میرود، افزود: طبق این اساسنامه و بر اساس اختیارات سازمان، اقدامات مهم و تاثیرگذاری بر ادامه روند تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه صورت گرفته است که تغییرات اساسی کتب آموزشی گروه های مختلف دانش آموزان با نیازهای ویژه مخصوصا گروه کم توان ذهنی و طیف اتیسم از جمله آن می باشد.
الماسی اضافه کرد: کتب آموزشی تدوین شده برای این دانش آموزان باید عمل گرا باشد و این هدف در دیگر بخش های آموزش آنان نیز باید به کار بسته شود.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مفاد مهم اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید بر فعالیت های حوزه توانبخشی می باشد و این حوزه باید بر تمامی حوزه های دیگر آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه ورود پیدا کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار مهم در راستای ارائه خدمات نوین آموزشی به دانش آموزان توان یاب، تامین نیروی انسانی و معلم مورد نیاز آنان از دانش آموختگان دانشگاه های شهید رجایی و فرهنگیان می باشد که پس از گذراندن دوران تحصیل خود آماده ارائه خدمات مطلوب آموزشی به این گروه از دانش آموزان می باشند.
تمامی حقوق این سایت محفوظ است.